Turangi

Hej igen,
for forsta gangen ska vi nu forsoka publicera ett blogginlagg tillsammans, for att underlatta sa skriver F och M kommer med synpunkter :)

Borjar med att smalla upp en bild fran var strandpromenad ena dagen i Kaikoura da vi plotsligt mottes av massor av salar, Malin foll i extas och ville kramas med dem, de verkade dock helst vilja sova.

 


Vidare tog vi oss upp till wellington dar min moster Ulla motte upp oss, har spendera vi 3 harliga dagar med mestadels stralande vader, (borsett da vi gjorde var stadsutforskning) Ulla tvingade oss mer eller mindre ocksa undersoka wellingtons museum som for ovrigt ar national musem. Jag har har redan varit dar och malin har inget storre museum intresse men vi gjorde som vi blev tillsagda och spenderade sakert 30 minuter dar! :)

Vad hande mer i Wellington da?
Vi at middag pa min gamla arbetsplats restaurang One Red Dog med kusin Niklas och hans flickvan Sara. Allt var sig likt borsett att ingen jag jobbat med fanns kvar.
Efter det motte vi upp mina gamla vanner fran Nya zeeland tiden och tog en ol med dem, trevligt varre!

For ovrigt sa var det alldels underbart att fa komma till Wellington och kusinernas hus. Vi har sett pa gamla klassiska svenska filmer, (Nile city, svensson svensson osv) tvattat x antal maskiner, duschat och fraschat till oss som aldrig forr, suttit framfor internet i timmar for att bara gora ingenting, lagat mat med alla dess kryddor och tilltugg och allmant bara tatt det lugnt.


Cable car & utsikt over wellington

Tanken var forst att vi skulle aka med Niklas och Sara upp till Hawkes Bay for att ta det lugnt i en stuga Ulla och Norman hyrt men vart tidschema blev for tight. Sa istallet gick var resa vidare sjalva igen.

Nasta stop pa var resa blev da Wanganui dar min kusin till kusin agerar brandman & for ovrigt vill gora ett utbyte med mig slangre fram i framtiden. Jag och Gerard som han heter var pa station och kolla in laget och snackade lite skit medans Malin avnjot hostsolen pa en bank inne pa gagatan.

Eftersom bussarna inte gick mer an tva ganger per dag fran Wanganui bestammde vi oss for att stanna har en natt och mos pa cafeerna nere i stan som for ovrigt var en mysig gammal stad.




Wanganui hade en hel del att erbjuda :) men jag ar ytterst tveksam till ett utbyte till denna stad :)

Hostelet i Wanganui hade ocksa nagot som inget forrut haft, en studsmatta som gjorde oss overlyckliga for en 10 minuters tid!






Slutligen, idag alltsa, har vi begett oss fran Wanganui och tagit oss till Turangi dar vi forbereder oss for morgondagens bestigning av vulkanerna och vandringen som sags vara Nya Zeelands basta, Tongariro crossing.


Pa aterseende // M&F


Kommentarer
Postat av: Mamma Marina

Vad kul att ni lyckades skriva tillsammans:)

Tack än en gång för att ni håller oss uppdaterade.

Var rädda om er och fortsätt njut!

Kram till er båda,mamma och svärmor.

2009-04-04 @ 10:16:33
URL: http://holmgrenen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0