Noosa Heads!

Har befinner vi oss nu ja. En liiten stad som jag tror inte har allt for mycket att erbjuda. Tanken var att vi skulle stanna har tva natter o surfa! Jaa, till o med jag tankte forsoka. :) Linn o Karin gick pa nan surfskola nagra timmar i Surfers men jag kande fortfarande att jag nog inte rikgit vagade. Men nar dom kom tillbaka o i alla fall Linn sa att det var det roligaste hon nagonsin gjort sa funderar jag faktiskt ocksa pa att prova! Om jag nu skulle bli uppaten av en haj sa har jag ju i alla fall kanske haft den roligaste stunden i livet :)

Meen, nu e det sahar att ett ovader har dragit in har, hamish, nan cyklon :/ Sa det osregnar!! o blaser. Sa det e nog bast att halla sig inne. Sjukt trist.. Vi som hade sa mycekt planerat. Men man ska val nite klaga. Detta e det forsta regnvadret jag varit med om sen vi akte ivag, for 43 dagar sen!

Om tva dagar e det tankt att vi ska till Fraser Island och WhitSundays, dar vi skulle campa aka ut o segla mm. Det ska va det basta man kan gora i Australien sa vi hoppas verkligen att vadret ska bli battre for vi har redan betalt allt o kommer inte fa pengarna tillbaka ..

Annars har vi tillbringat de senaste dagarna i Surfers Paradise och aven en natt hemma hos Joy o Ted i Brisbane! Har vatt mycket sol, bad, surfing, grillning, fest och aven ett besok pa Sea World! Dar sag vi pa delfin shower, kolla pa hajar, pingviner o allt annat som tillhor havet :) Jag stod huur lange som helst o kolla pa hajarna som lite terapi, och forsokte verkligen vanja mig vid dom. Men jag tycker nog bara det e aaannu varre nu, for fyyy vad stora dom e :/ Detta va inte ens vithajar. Det var tjurhajar och tigerhajar, meen dom va inte sa daliga dom heller..

Blev ocksa en del karusellakande! Det basta under hela dagen va anda nar vi va pavag darifrn och gick forbi delefinerna en sista gang. Da kom dom sa nara kanten sa om man stoppa in handen kunde man klappa dom :) aauh! sa fina :) Linn gillade det, dom kanns som ett olloooon skrek hon ut :) haha..


 
Mmm, har hamnade vi i barnkarusellen. Meningen va att man skulle dra sig upp, (kanske latt for att barn pa 20 kg) dock lite svarare for oss haha.. Men det gick sen akte vi ner som bara den. Tyckte jag ialla fall! Dom andra tyckte nog bara det sag  lojligt ut!





Har egentligen massa fler bilder som jag skulle velat lagga upp men datorerna har tar saa lang tid o penagrna bara rullar ivag!

Vi har i alla fall det bra, forutom regnandet trivs jag utmarkt :)

Pussss o kram //M


Kommentarer
Postat av: PAUL

SKÖNT ATT HÖRA TT DET REGNAR(??) MER ÄN I SVERIGE. DU -- MALIN ELEFANTER ÄR STÖRRE ÄN SPINDLAR

2009-03-09 @ 15:34:18
Postat av: Tant V

Tack för att ni är så duktiga på att rapportera! Det är ljuvligt att läsa om era strapatser! Kram

2009-03-09 @ 18:17:02
Postat av: Tant V

Ja då säger jag det igen:

www.coastalwatch.com Här kan ni kolla på snuttisarna LIVE via WEBCAM. Till vänster finns en ruta där ni klickar på QEENSLAND och underrubruk Noosa och VOILA! Här surfar Figvard för glatta livet! Och lilla HAJ dudududu,och stora HAJ dudududu, jagar Maula! Kram Veronika

2009-03-10 @ 09:44:01
Postat av: Mamma Marina

Min första fråga,hur vet Linn hur det känns?:)

Det är så kul att följa er!Men nu finns här även en uns av oro över vädret.Även Svea har fått nys om ovädret och då vet du Malin vad det resulterar i.Om inte,ska jag ge dig en ledtråd,telefon:)

Hoppas att ni är lite försiktiga i allafall!

puss

2009-03-10 @ 09:50:33
Postat av: Sandra

Ni ser ut att stormtrivas, här hemma är det fortfarande kallat tycker jag, med regn och blåst. Hade gärna bytt plats med er. Hoppas allt är bra med dig och fredrik! Ses snart!

2009-03-10 @ 18:52:57
Postat av: linn

mellan dig o mig marina.. det dar skulle jag AAALDRIG ha sagt!!! :)

2009-03-13 @ 10:57:18
URL: http://mixture.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0