Nya Zeeland!

Javisst, nu e vi har :) ..Och idag har nog varit min basta dag hittils!! Antligeeen har vi badat med delfiner! Och det var inte sadar 4-5 stycken, utan vi hade en rikgit turdag sa guiderna for runt var bat simmande runt 200-300 delfiner! Det va faktiskt riiikgit imponerande, sa haaftigt :)

Vattnet var inte mer an 14 grader, visserligen hade vi vatdrakt men jag kan tanka mig att det hade varit gaanska kallt anda om man inte hade varit helt engagerad av delfinerna, som gjorde att man inte kande kylan ett dugg :)

Nar vi hade dykt fardig och kommit upp o fatt i oss lite varm choklad berattar guiden att dar vi nyss varit i och simmat va 782 m djupt! Fattar niii? Natsan en km djupt! Ett varv runt flaningen, nastan :) puuuuuh! Jag e glad att hon berattade det efter dykningen for annars vet jag en som hade haft liiite svart o hoppa i :)

Har kommer lite bilder fran dagen...















Pa stranden precis nedanfor dar vi bor nu i Kaikoura..


Min forsta rugbymatch! Nanting man var visst var tvungen att ga pa nar man besoker Nya zeeland :) Sport e iiicke min starka sida men maste faktiskt saga att stammningen har va ratt harlig!


Uppe i tornet pa Christchurch storsta kyrka, utsikt over hela stan!


Pa vag upp i kyrkan..asbrant och snuurrigt!


Taaack for alla dessa broschyrer, mappar och kartor :) eller vad sager du, samlarlinn? :)


Harlig outfit! Efter ett dygn utan nagot "hem" far man ta vad man har :)


Overnattning pa flygplatsen i Brisbane, i vantan pa flyget till nya zeeland.!


Det var allt for idag! :) //M

Kommentarer
Postat av: Mamma Carin

Så härligt att ni hade lite tur efter regn o storm!Tack för både bilder o rapport.

2009-03-29 @ 14:44:19
Postat av: Guff

Den pa figge pa stranden ar inte ok

2009-03-31 @ 02:23:48
Postat av: Pappa Anders

Hej på er!

Fy och bada där det är 800 meter djupt, tror jag hade blivit i båten i stället.Kul att se Malin liggande och sova på flygplatsen, jag tror det är skogsturerna i barnaåldern som härdat ;-).

Här hemma börjar set bli lite vårligt, temperaturer över 5 grader i alla fall...

Sköt om er kram Pappa

2009-04-01 @ 07:43:18
Postat av: Paul

Har Malin köpt ny platttång?

2009-04-03 @ 07:24:42
Postat av: Mamma Marina

Detta är bara så himla häftigt!!Tur att du gick och dök på badhuset Malin:)

Tack för de fina bilderna,Det gör oss möjligt att resa med!

puss mamma

2009-04-03 @ 17:07:33
URL: http://holmgrenen.blogg.se/
Postat av: MALIN!

Jepp, ny plattang e inhandlad palle! :) Haarligt du la marke till det, taack :P

2009-04-04 @ 09:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0