Fraser Island

Hej hopp dar hemma! :)
Vi har overlevt detta ocksa. da menar jag forstass CAMPANDET!! Kanske va det bara jag som trodde att jag inte skulle det men i alla fall ar vi nu tillbaka till 'fastlandet' efter 2 natter och 3 dagars camping! Ja, vad ska vi da sager om detta!? Vadret har varit kanon, tack o loov! Vakande upp till klarbla himmel o sol vilket va sa harligt efter dom senaste dagarna regn. Vi har kort runt en massa i var trakk-jeep-nanting bil! Det va vart gang, tva hollanda killar, tva danska killar o en hollands tjej som delade bil, talt, mat o allting under dessa dagarna. Har blivit mat pa trangakok om kvallarna o vin pa det. Det har vairt trevligt, absolut. Men jag har svaaart for detta campar liv!!!! Man kan juuu tycka jag borde vara van efter alla ar tvingad med till skogen o talta, men icke. detta har gjort mig saa anti sa det finns inte :)
Utan dusch, toa, vask, spegel, rena klader m.m trivs jag inte, tyvarr pappa!

Vi hade tre talt med oss men efter lite forsok insag vi att det bara va tva av dom som va hela och fungerade. Detta slutade med att jag, figge o sebbe hamnade i bilen istallet. Inget mig emot, aven om vi vaknade en gang i halvtimme av att man fick nagons ben eller hand i huvet. det va i alla flal tryggare mot alla djur inne i bilen, o det kandes skont :)
En kvall vaknade vi av att det knackade pa rutan o nagra andra turister sa att vi nog borde satta in vara kylboxar for Dingosarna (for dom som inte vet e det nan vildhund som lever pa on o kan nog gemforas med vargar, occh kan va faarligt) hade lyckats oppna boxarna o borjat ata av maten. Det varsta av allt va att dom BARA tagit min glutenmat!!!!


Har ligger den o mumsar pa mina dyra glutenkaakor :P






Linn o gurra gor doodshoppet :)

Gurra o Sebbe pa baten ut till Fraser..


Sebbe, Figge o var egen boooxmaster Kaarin :)

Det var en upplevelse dehar i alla fall nu nu kan vi satta kryss att vi gjort detta ocksa! 
Vi har  gatt i stora sandoknar,  badat i jatte fina kristallklara sjoar, som man till o med kunde dricka vattnet av, (tills det att linn berattade att hon nyss kissat i vattnet. hm! haha ) nej, det har vatt trevligt trots allt :)

Nu sitter vi pa ett internetcaffe i Airlie Beach o ater igen vantar vi pa att det ska sluta regna.. Vi kom hit igar o da va det sjukt varmt o soligt sa da invidgade vi poolen pa hostelet. Detta e veerkligen en mysigt stad o vi ska stanna har tills lordag da vi ska ut o segla pa bariarrevet! Blev aven en lyckad utgang igar, da vi firade sant paddys days. Klockan e snart 14.00 o jag kan tanka mig att killarna inte ens lamnat sangarna!


Forfest pa balkongen.




Sebaaastian!


Snart ska vi ta en runda i osregnet o se vad denna staden har for shopppingerbjudande!

Skot om er dar himma! Puss//M


Kommentarer
Postat av: PAUL

2009-03-18 @ 16:09:50
Postat av: Sandra

Ni ser ut att trivas riktigt bra, riktigt avundsjuk är man ju. Här hemma har det blivit lite finare väder iallafall, våren börjar komma så smått och idag har det väl varit runt 10 grader...haha. Men vi ses snart när ni kommer hem igen!!

2009-03-18 @ 17:07:19
Postat av: maja

Jodå , jag håller fortfarande på. Ibland i alla fall. Ja, eller hur är dom sjukt fina :D Härligt ni ser ut att ha & fy, vad brun du har blivit! :P

Saknar dig puss

2009-03-18 @ 19:04:24
URL: http://holmgrenen.blogg.se/
Postat av: Mamma Carin

Så härligt med lite uppdatering känns som sååå längesen sist! Fortsätt njut av livet!Kram

2009-03-18 @ 20:45:01
Postat av: Pappa Anders

Jaja, jag har i alla fall gjort ett försök att få dig att trivas ute i natuen.

Men här slipper du väl i alla fall gummistövlarna som du alltid bråkade om....

Men du verkar ju till att njuta ute i naturen ändå i alla fall;-)

Tack för ditt sms alltid lika kul.

Ni får ha de så gött allihopa och NJUT på.

Kram Pappa

2009-03-18 @ 22:52:43
Postat av: Anonym

Hejsan Malin och Figge

Så skönt ni har det. Trevlig kusin du har Figge han är med oss och fikar på lördagarna. Äntligen känns det som våren är på väg. Men man längtar efter er värme. Var rädda om er.

Kram Katta o Karro

2009-03-19 @ 22:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0